Maybe you're interested?

Tuesday, November 19, 2013

You-Kay

Never ever thought that I would leave this page here for so long
part of the reason  is because gadgets are much more convenient now
honestly
I never wanted to own a smartphone
until I really need it to survive in this country

After finishing first year in UKC and having a long 4 months holiday
I came back again
surviving alone in this land


Life goes on after holidays
I went Langkawi 
Penang







And I am here now writing this post
that I am not sure what is it meant for


I need a break.







慢慢地
自己变得不再是熟悉的自己
也改掉了自己一贯的脾气
自以为自己已经收敛了很多
可是好像就是得不到别人的认可
曾以为自己已经度过了那颓废的日子
往后的日子一定很有意义
偏偏人生就是一座大山丘
陡坡不断
平地已是过去的童话故事
人生的考验
还在逐渐靠近
身边可靠的人越来越少
背后藏着屠刀的人越来越多
爱你的人越来越少
讨厌你的人越来越多
真正对你好的人越来越少
带着面具对你的人越来越多

我奢望的不多
只是一个可以让我卸下武装的角落
让我静静的哭泣也好
打坐也好
怎么都好

我那飞行的翅膀
去了哪儿



看来这一次
不知道又要走几多步来替代
才能化解心中的疑惑

再这陌生的街头
除了在街头独自行走
独自掉泪
独自徘徊
独自反省
我真的不知道我还有能力做什么

这世界
就是不会因为有我
变得有那么一点点的不同

No comments:

Post a Comment